Annons:
Etikettinformation-om-sajten
Läst 946 ggr
[WX5]
5/27/11, 8:21 PM

Bra rubriker ger fler läsare

**Numera syns den nyaste tråden för hela iFokus under Uppdaterade inlägg. Detta betyder att din tråd, med en bra rubrik, troligen kommer att  läsas även av de som normalt inte brukar vara inne på samma sajter som du själv.
**

**Bra rubriker ger fler läsare. Fler läsare ger fler kommentarer och gör att du kan få hjälp och respons snabbare.
**

Nu är ni ju väldigt duktiga att döpa era trådar, men det är ju aldrig fel att få lite fler tipsGlad

Dessa fina tips har Niklas totat ihop och texten nedan är en direkt kopia av Niklas text.

"Här är några rubriker från trådar på olika sajter:

Grupp 1

Inte här
Annorlunda igen
Ovetande
Slutar aldrig bita
Nu gar det undan
Snälla! Hjälp mig!
Klokt
AKUT HJÄLP! 
TITTA !!
Lite busy
Stolt!
Snart 100…

Grupp 2

**Vad heter din ridtravare?
*Frasgodis  Göra egen ost Hur många katter har ni? Fenröta? Pierca läppen, svårt att tala? Borra i glas Nytt objektiv till gammal kamera? Julklappar via nätet? Tvångstankar vid dusch  Vad väger ni nu? Justering av vinge till valp***

Ser ni någon skillnad mellan de två grupperna? Jag tycker att rubrikerna i grupp 2 är mer intressanta. Grupp 2 innehåller fler substantiv (saker) och fler verb (något man gör). Flera av dem är dessutom utformade som frågor.

Vilka av rubrikerna tror ni lockar mest till läsning? Rubrikerna i grupp 1 innehåller nästan ingen information. Av rubriken kan man knappt gissa vad inlägget handlar om.

Det är sällan svårt att göra en hygglig rubrik. Här är några tips:

* Sammanfatta inlägget

* Berätta något

* Använd substantiv och verb

* Fråga

* Använd minst tre ord

* Utnyttja den plats rubriken har

* Undvik utropstecken

Bra rubriker är:

- Bra för skribenten som lockar fler att läsa inlägget

- Bra för besökaren som lättare hittar vad han söker

- Bra för sajten som får högre aktivitet

Niklas

Vänliga hälsningar
Niklas"

Om ni inte vet i vilken grupp ni ska lägga er tråd i så är det bara att lägga den under Övrigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: