Annons:
Etikettåländsk-litteratur
Läst 2147 ggr
Emo
7/8/11, 10:06 AM

Intressanta böcker och författare

Jag har läst en hel del om Åland och även en del av åländska författare. Tyvärr har jag glömt både böckernas titlar och författarnas namn. Jag läser många böcker varje vecka, så de är låneböcker från biblioteksbussen. Nu har bussen sommarlov, så jag kan inte kolla upp böckerna.

Det var min förhoppning med denna rubrik att hitta andra att prata böcker med.

Det blir väl en höst någongång och då har vi nog mer tid att både läsa och att diskutera. När bokbussen kommer tillbaka efter sommaruppehållet, så ska jag försöka hitta några av böckerna jag läst och skriva lite om dem här.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[WX5]
7/8/11, 10:58 AM
#1

Intressant. Jag är själv dålig på att läsa böcker. Har inte so att sitta still och läsa. men jag kan leta reda på några författare och böcker nästa gång jag går till bibblan. Nästa vecka blir det.

DesK
7/10/11, 8:37 AM
#2

Jag har också läst några böcker med Åländsk anknytning. Emilia det vore toppen om du går till bibblan och sen ger oss en liten lista här Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/10/11, 8:40 AM
#3

Japp. På tisdag skall vi dit eller om det blir imorgon redan.

Skrattande

Kanske jag får till en intervju med personalen där om de åländska böckerna. Hoppas dom vet något om dom. Sen kan det bli en artikel.

Emo
7/10/11, 8:44 AM
#4

#3 Jättefint förslag.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
7/10/11, 8:44 AM
#5

Tack. Skrattande

DesK
7/10/11, 8:50 AM
#6

#3 Superbra idé! Glad Kanske finns det nån typ av hembygdsförening som du också skulle kunna intervjua?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[WX5]
7/10/11, 8:52 AM
#7

Det finns hur många hembygdsföreningar som helst här.  Flört

Emo
7/10/11, 8:53 AM
#8

Sen följer vi upp det med trådar om de enskilda författarna och böckerna. Där kan vi snacka om vad vi tyckte och ha en trevlig konversation om gemensamma intressen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
7/10/11, 8:55 AM
#9

#8 Ja det gör vi! Glad Bara att hoppas att vi får tag på samma böcker.

Emilia då har du något att göra då Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/10/11, 9:00 AM
#10

Ja det har jag. Medan minstingen letar och läsar sina böcker så har jag massor av tid att leta och fråga. Tror jag tar det efter jobbet imorgon så slipper mannen vänta på mig efter hans arbetspass på tisdag. Han vill ju hem till huset så fort som möjligt.

Ja då måste jag leta reda på alla böcker som vi lånade i förra månaden. 15-20 st eller nåt sånt. Förvånad

Emo
7/10/11, 9:18 AM
#11

#9 På biblioteket kan man beställa. Även om de inte finns på det egna biblioteket kostar det så lite med fjärrlån, så det ska vi nog fixa, om vi vill.FlörtGlad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
7/10/11, 9:32 AM
#12

Kan låna en bok i taget och läsa om den och sedan skriva en recension. Ja vilken toppenidé till artiklar. Skrattande

[WX5]
7/11/11, 9:58 AM
#13

Idag blir det bibblan för dottern och mig. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig med mina frågor?

Annons:
Emo
7/11/11, 11:17 AM
#14

Lycka till!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
7/11/11, 3:12 PM
#15

Tack men jag fegade ut så jag tänker mejla och ställa mina frågor.

DesK
7/11/11, 3:14 PM
#16

#15 Det är faktiskt många gånger det smartaste Glad Ser fram emot vad du får reda på Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/11/11, 3:15 PM
#17

Tack. Ja har ni några frågor som jag skall ställa när jag ändå håller på och skall mejla dom?

DesK
7/11/11, 3:17 PM
#18

Jag har en annan fråga nu! Är sajten utlagd i nätverket? Jag såg din nya tråd till höger, därav frågan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/11/11, 3:25 PM
#19

Ja det är den. Fick just PM om detta. Har inte hunnit förrän nu och Niklas berättade att han lagt ut den. Nu gäller det bara för mig att köpa papper så jag kan skriva ut en massa flygblad.

DesK
7/11/11, 4:42 PM
#20

Härligt! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[per50]
7/11/11, 6:44 PM
#21

#19 Jo det är bra idé, så gjorde vi också med epilepsi.

[WX5]
7/11/11, 7:45 PM
#22

Jo visst är det en smart idé. Men den var inte min från början. Tungan ute Men jag kommer inte ihåg vart jag läste om det.

DesK
7/11/11, 7:48 PM
#23

Det var jag som föreslog detta, men jag tror att det var SvenA tidigare Sajtvärd för flera av de handikapprelaterade sajterna som gav mig idéen från början Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/11/11, 7:51 PM
#24

Ja så kan det vara. Tror jag läste om det på någon sajt.

[WX5]
7/13/11, 6:59 AM
#25

Har sedan igår kväll varit i kontakt med Bibblan och hon som svarade ställde gärna upp på frågor. SÅ igår kväll innan jag gick och la mig så mejlade jag frågorna så som borde komma under dagen tycker jag.

DesK
7/13/11, 7:56 AM
#26

Toppen! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: