Annons:
Etikettegna-berättelser
Läst 1001 ggr
DesK
7/11/11, 8:09 AM

DesK berättar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänker jag berätta lite om mina intressen. Först kommer något som vi självklart alla längtar till nu i sommarvärmen Flört

Min Akita njuter av solen

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
7/11/11, 8:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vår Samojed njuter också Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
7/11/11, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Utsikt från köksfönstret en tidig morgon

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/11/11, 8:20 AM
#3

Du måste komma hit på Ålands hunduställning. Är i Eckeröhallen (inomhus) varje år och är rätt så populär och kommer från flera länder men mest Sverige, Åland och Finland.

Jättefina bilder på din hund. Skrattande

Emo
7/11/11, 8:39 AM
#4

Snö och svalka, ser härligt ut när man lider av värmen. Jag glömde att spara lite i frysen Skrattande Tack för fina bilder. Porträttet på Akita är så bra.

Vad gör dina vovvar? Har de egna hemsidor?

Min vovve: http://parlkonst.se/oni/

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
7/11/11, 11:00 AM
#5

Nej de har inga egna hemsidor, jag hinner tyvärr inte med det också. Får se hur det blir den dagen vi får en valp i huset igen. Akitan är 11 år och Samojeden 13 så de är ju inga ungdomar längre, men än är det fart i dem Skrattande

Å vilka fina bilder på din rottis Kyss Jag hade en jobbarkompis som hade en rottis som hade det mycket passande namnet Lillen när jag hade en Dobermann - Tyvärr hittar jag ingen bild på dem just nu.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
7/14/11, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en bild till med kallt tema Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Emo
7/14/11, 7:26 PM
#7

#6 Vad är det?

Har du ett bra recept?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
7/14/11, 7:45 PM
#8

Det är blodapelsinsorbet Glad

Jag gjorde ungefär så här:

Vispa 3 äggvitor med 140 gram socker - man börjar med att vispa äggvitorna utan socker och när de är styva fyller man på med sockret efter hand

Sen tog jag 4.5 deciliter blodapelsinjuice med fruktkött, 0.5 deciliter citronjuice och 1.5-2 deciliter torrt fruktigt vitt vin och blandade med äggviteskummet och ställde in i frysen. Sen vispade jag med elvispen i skummet cirka en gång i timmen i cirka 4 timmar, sen fick det frysa färdigt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/14/11, 7:49 PM
#9

Åh vad gott det ser ut. Skrattande

DesK
7/14/11, 7:53 PM
#10

Detta blev lite exklusivt för Åland! Glad Jag har tänkt lägga in det på Matlust men inte hunnit med det än Skäms

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
7/14/11, 7:57 PM
#11

Det måste jag testa. Jag har så mycket äggvita i kylen sen jag gjorde glass.

Tack.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
7/15/11, 6:44 AM
#12

Åh vad jag känner mig exklusiv. Skrattande

DesK
7/15/11, 4:52 PM
#13

Det går att göra på liknande sätt med många olika citrusfrukter eller bärmos. Viktigt här är mängden socker och att man tillsätter någon alkohol, det ger mycket bättre koncistens på sorbeten. Istället för vin kan man ta likör eller starksrit men då behövs bara lite. Dessa tips gäller i första hand för oss som inte har någon glassmaskin.

Emilia Skrattande Du gav mig en idé till en artikel till Matlust - Tack tack Kyss

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[WX5]
7/15/11, 5:00 PM
#14

Så lite så. Skrattande

DesK
7/17/11, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Nu har ni sett lite av hur här ser ut om vintern, kanske vill ni se en sommarbild också. Här kommer en från en damm i närheten

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/17/11, 7:04 PM
#16

Vilken vacker kvällsbild. Skrattande

Emo
7/17/11, 7:28 PM
#17

Ser härligt ut. Hur är den att bada i och hur har du det med mygg?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
7/17/11, 7:34 PM
#18

Tack båda två Glad I den här dammen håller det till ett otal fridlysta flyfän, så här badar vi inte. Badar gör vi vid en badplats vid en sjö lite längre bort, men fortfarande inom bekvämt gångavstånd. Mygg finns men är inte något problem här Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
7/21/11, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Fåglarna ser ut så här och jag fick reda på att det är skrattmåsar och att dessa faktiskt är fridlysta numera Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/21/11, 5:41 PM
#20

Är det så. Det visste jag inte. Förvånad

Annons:
DesK
7/21/11, 5:43 PM
#21

Frågan är dock om det gäller i hela landet eller bara på vissa platser. Min sambo fick dock lite bassning av nån fågel-förstå-sig-påare när vår Samojed fångade och käkade upp en sån pippi. Det var då han fick reda på att de är fridlysta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/21/11, 5:44 PM
#22

Oj vilken hund. Hehehe.Tungan ute

DesK
7/21/11, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hundar är roliga! Han fångar fisk också, här ett litet bildbevis i detta fallet är det min sambo Jonte som fotat

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
7/21/11, 8:23 PM
#24

Duktig hund. Skrattande

Emo
7/21/11, 9:37 PM
#25

Kul vovve, företagsam.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: