Annons:
Etikettegna-berättelser
Läst 796 ggr
[WX5]
2011-07-11 09:06

Min berättelse

Första gången jag kom i kontakt med Åland var i högstadiet. Vi hade samlat pengar som de flesta klasser gör för en resa i slutet av terminen. I 9:an så bokade vi en skuta (som inte verkar finnas mera?). Albatrossen hette den och vi skulle vara där i några dagar.

Alla var tvungna att ha tillstånd från sina föräldrar att åka Ålandsbåtarna och att man inte fick dricka något under denna resa.

Samma dag som vi kom och vart på skutan ett tag fick en tjej ett rejält astmaanfall så vi fick kallas på läkare. Läkaren misstänkte att det var trä:et i båten som orsakat anfallet. Det var nybyggd. Hon fick medicin och stannade kvar med oss för hon ville ju inte missa det roliga.

Nästan alla var inte ett dugg intresserade av båten utan låg mest där nere och spelade kort medan jag var den enda som var intresserad av båten och alla dessa kartor. Lite synd tycker jag att det inte var fler som var intresserade.

Och sen är det en sak som fastnat i mitt huvud var att när vi gick genom Mariehamn och på varje övergångsställe så stannade det människor i sina bilar på stört. Jag var så impad att det var så annorlunda gentemot där jag bodde och gick i skolan.

Då visste inte jag att jag skulle besöka denna ö igen.

Annons:
Emo
2011-07-11 09:13
#1

Så kul att du var där redan då.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
2011-07-11 09:22
#2

Ja. Hade inte hört talas om Åland förrän då. (Tror jag hihi).

DesK
2011-07-11 11:03
#3

Trevlig berärättelse! Glad Tänk att du nu bor på denna fina ö Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WX5]
2011-07-11 11:06
#4

Ja verkligen. Nog längtar man hem ibland när ens familj bor kvar i Sverige men samtidigt så trivs jag här och har en egen familj här.

Upp till toppen
Annons: